niedziela, 20 października 2013

Komplet z ametystu

Zamówienie zrealizowane.
Muszę się przyznać, że pierwszy raz zrobiłam coś z ametystu, sama nie bardzo przepadam za  fioletem. Kiedy dostałam zamówienie na komplet z ametystu nie bardzo wiedziałam jak się do niego zabrać. Czy ma być duży? Czy mały? Skromny? Wybrałam wersję delikatną. 
Jak Wam się podoba? Ja jestem zadowolona z efektu końcowego ;) 
Komplet pasuję kobiecie w każdym wieku. 

Nazwa Ametyst pochodzi od greckiego Amethystos dosłownie z greckiego: 'środek przeciw upiciu się'. Nazwa ta odpowiada jego właściwościom w uwalnianiu nas od rozmaitych uzależnień, w tym również od pijaństwa. Często w starożytnym Rzymie wykonywano z ametystu puchary, które nie dość, że miały chronić przed upiciem się i kacem, to jeszcze potrafiły zniwelować działanie trucizny, która potencjalnie mogła się znaleźć w takim kielichu.

Grupa: kamień szlachetny należący do grupy Kwarcu
Wzór chemiczny: SiO2 (dwutlenek krzemu)
Występowanie: Brazylia (największe na świecie złoża), USA (Montana, Maine, Georgia, Arizona), Kanada, Meksyk, Paragwaj, Urugwaj, Madagaskar, Australia, Rosja, Sri Lanka, Indie, Japonia, Chiny, Korea, Zimbabwe, Mozambik, Kenia.
Pielęgnacja i środki ostrożności: Ametyst należy czyścić pod bieżącą wodą, a raz na kilka tygodni umieścić w nasłonecznionym miejscu w celu naładowania energią słoneczną. W ten sposób odzyska swój blask i właściwości. Odmiany ciemnego Ametystu mogą z czasem blednąć pod wpływem światła, zatem należy je przechowywać w zacienionym miejscu.

ametyst fasetowany 6 mm
/sprzedany/





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

2 in 1 Bracelet or necklace

Naszyjnik o wzorze geometrycznym typu ombre z przejściami od bieli poprzez szary do czarnego koloru. Naszyjnik może być noszony równie...